неделя, 13 декември 2015 г.

ГРИС ХАЛВА С КОКОС И КАРАМЕЛ




За първи път правя грис халва  -  стана изключително вкусна. Прегледах доста рецепти от кулинарните книги и интернет. Допадна ми тази от кулинарния блог на Вили Конова- http://vili-konova.blogspot.bg/2011/07/blog-post_2472.html
1 ч.ч. с вместимост 200 мл
-1 ч.ч.грис - На София Мел - изключително качествен
-1 ч.ч. захар
-1 ванилия
- аз добавих около 50 грама ситно нарязани орехи
-половин ч.ч. (100 мл) разтопено масло - може и олио
-1/2 ч.ч. кокосови стърготини
около 30 грама червени боровинки – може и без тях
-2 ч.ч. вода
Може да се добави канела – аз не сложих, защото някои от близките ми не я обичат.

Размесват се грисът с кокосовите стърготини и заедно с разтопеното масло и се разбъркват на котлона , докато порозовеят. Малко преди да се отстранят от котлона се добавят натрошените орехи.
Половината от захарта се карамелизира. Добавя се водата и останалата захар.Бърка се, докато се получи карамелен сироп, който се изсипва при гриса, кокосовите стърготини и орехите и се бърка , докато сместа започне да се отлепя от стените на съда. Слага се ванилията- аз  забравих да сложа, но пак стана чудесна грис халвата.
Сложих я във стъклена форма и я оставих да стегне. Когато беше готова- едва успях да я снимам – всички много я харесаха. ДА ВИ Е СЛАДКО!!!
 Ще се радвам ако намерите малко време да посетите музикалния канал на Севдалина и Валентин Спасови - https://www.youtube.com/channel/UCaCIS6R4QlOozo1u0Yp-DkA





Няма коментари:

Публикуване на коментар