петък, 3 юли 2015 г.

БОХЧА - eдна лесна вкусотийка


Тази вкусотийка е от моето детство. Баба ми печеше тези бохчички на селската печка. Тестото беше съвсем обикновено замесено от  брашно, вода, сода-  прегасена с оцет, сол и олио.
Аз промених състава на тестото с мляко, брашно, 1 яйце, мая, малко сол, 1с.л. Зехтин, 1 пак. -1 гр. Стевия Ерилайт, 1.с.л оцет, С това тесто правя пици и пърленки.
НЕОБХОДИМИ ПРОДУКТИ:
1 кг бяло брашно – на София Мел (пресява се )
около 500 мл – прясно мляко затоплено - (може 250 мл мляко и 250 мл вода)
1 кубче мая или 1 пак – 11 гр. суха
1 яйце
1 с. л. зехтин или олио
1 с. л. оцет
1 с.л. захар - или -1 гр- Стевия Ерилайт (1 пак.)- 100% натурален подсладител - горещо ви го препоръчвам. Има го в Кауфланд.

1 ч.л. сол – аз използвам хималайска
краве масло
Може да намалите продуктите на половина ако трябва да направите по- малко бройки.
Омесва се много добре тестото и се оставя малко да „отпочине“. След което се отделят топки с тегло – 200 грама. Всяка топка се разточва   под формата на правоъгълник, намазва се с разтопено масло, слага се плънка от сирене (плънката може да бъде от спанак, коприва, праз лук, тиквички и мн. др.). Четирите краища се сгъват като плик и са слага на тиган, – незалепващ и намазан с масло.



 Пече се от двете страни до зачервяване. Още докато е топла се намазва леко с масло. Да ви е сладко!

Ще се радвам ако отделите малко време  да посетите музикалния канал на Севдалина и Валентин Спасови -   https://www.youtube.com/channel/UCaCIS6R4QlOozo1u0Yp-DkA

6 коментара:

  1. кишолатки им викаха Бабите ни

    ОтговорИзтриване
  2. На мен баба ми не ми е правила такива бохчи и затова аз ще си ги направя :)))
    Благодаря, Севде за рецептата!
    Прекрасни и ползотворни дни! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Този вид специалитет не е известен по нашия край./ Варненско /Правим зимата подобни т.нар. платеки, правят се по същия начин ,но само със сирене, от тесто без мая и сода / само брашно, сол и вода /.Готови се попарват и редят в тавичка, ръсят се със сирене и малко от водата, в която са попарени.Печем ги направо отгоре на печката с дърва / по слаб огън /.Правим ги наесен, съхраняваме ги на сухо място, обвити в памучна покривка.Зимата са много удобни за закуска или вечеря.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване