понеделник, 27 юли 2015 г.

МАРУДНИК

Това е една от любимите ми закуски от моето детство. Така ги правеше баба ми, която живее в Родопите и е почти на 100 години. Никога не съм я виждала да мери продуктите – т. е. всичко правеше на око. Аз се постарах все пак предложа рецептата с приблизителни грамажи, за да може всеки, който ги прави за първи път да се справи.
Необходими продукти:
около 190 г брашно (аз използвах на Екстра на София мел )
400 гр. кисело мляко – по възможност домашно
2 яйца
1 равна супена лъжица сода бикарбонат – прегасявам я с малко оцет
1 с. л. захар
щипка сол
масло за намазване – за да са по-вкусни е добре да използвате домашно
Разбийте яйцата и ги разбъркайте с киселото мляко, солта, захарта и содата и най-накрая брашното. Трябва да се получи кексово тесто. Печете на сач,  добре намазан с масло- първо от от едната страна, а след това и от другата.Може и на тиган за палачинки да се пече.
Следа като се опече марудникът се намазва обилно с маслото и по желание може да се поднесе със сладко или със сирене.
Да ви е сладко!!!

 Ще се радвам ако намерите малко време да посетите музикалния канал на Севдалина и Валентин Спасови - https://www.youtube.com/channel/UCaCIS6R4QlOozo1u0Yp-DkA

Няма коментари:

Публикуване на коментар