събота, 25 април 2015 г.

БАНИЦА С КОПРИВА И СИРЕНЕ



Поводът да направя тази баница беше „самонастанилата “ коприва между градинските ми цветя. Отначало се ядосах и мислех да я изкореня и да я изхвърля, но после се  сетих , че съм опитвала от прекрасните баници и чорбички с коприва на мама Венета - моята свекърва и внимателно  отрязах стръкчетата и реших да се пробвам да направя някакво ястие с коприва.
За тази рецепта използвах по-голямата част (около 960 грама) от тестото, което правя по обичайната рецепта за сиренки, пърленки, пици понякога и за погачи- само че при погачите слагам повече яйца.
Около 1 кг бяло брашно – използвах брашно за баници на София Мел. С останалото тесто направих сиренки.
1 пак суха мая- 11 гр, 500 мл. пр. мляко,2 яйца,1 ч.л. захар,1 ч.л. сол, 1 с.л.олио, 1 с.л. оцет.
Маята смесих с брашното, което съм пресяла преди това и всички продукти ги сложих в машинката за тесто. През това време подготвих плънката за която използвах следните продукти:
око
ло 120 грама коприва –

измих я, нарязах я на дребно и я сложих във вряща вода (с малко сол) да поври докато поомекне .
Използвах сирене около 140 грама (толкова имах в момента) , което натроших – според мен може и малко повече да се сложи.
Разбих 2 яйца и смесих с натрошеното сирене. Когато копривата беше готова – изцедих я и леко я запържих с малко олио и 3 стръка пресен лук и 2 скилидки чесън, подправки – черен пипер, червен пипер и магданоз. След това я оставих да се охлади и смесих със сиренето и яйцата.
Разбих 3 яйца, които разредих с газирана вода около 250.
От вече втасалото   тесто отделих около 960 грама ,

 което разделих на 2 части – едната около 560 грама разточих на кора с диаметър по- голям от този на намазнената тавичката, която е диам- 32 см, така че краищата да излизат извън нея. Положих плънката равномерно и покрих с по- малкaтa кора. 


Подгънах краищата на долната кора, както е показано на снимката. Нарязах суровата баница на 8 парчета и залях с сместа от газираната вода и яйцата. Сложих във предварително загрятата на фурна на 180 градуса с вентилатор. Не засичам времето за печене- при нас електричеството е променливо и всеки път времето за печене е различно. Пече се до зачервяване. Преценявам на око и досега не съм имала неизпечени ястия. 

Като извадих баницата от фурната я покрих с чиста памучна кърпа и оставих да изстине.
Стана много вкусна!!!
Ще се радвам ако отделите малко време, за   да посетите муз. канал на Севдалина и Валентин Спасови  - https://www.youtube.com/channel/UCaCIS6R4QlOozo1u0Yp-DkA/featured

3 коментара:

  1. Много обичам коприва, но баница с нея не съм правила. Звучи вкусно. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Аз също правя за първи път баница с коприва! Стана много вкусна, а и децата ми я харесаха!

      Изтриване
  2. Много вкусно изглежда-ще направя и аз.Благодаря за идеята!

    ОтговорИзтриване