петък, 26 септември 2014 г.

ГРЪЦКИ СЛАДКИШ ( ГАЛАКТОБУРЕКО )

Гръцки сладкиш (Галактобурeко)
През лятото бях на гости на моя приятелка от Гърция. Тъй като тя  знаеше, че вече имам кулинарен блог реши нагледно да ми покаже как се приготвят някои от характерните за родната й страна специалитети и сладкиши. Голямо впечатление ми направи това сладко изкушение и вчера реших да го направя по нейната рецепта.
Използвах правоъгълна тава с размери 28-38 см.

Продукти:
1 пакет фини кори – 500 гр. - аз имах в момента пакет от 400 гр. - 14 кори
около 180-200 гр. масло- разтопено за намазване на корите
За крема:
 1.5 л - прясно мляко
около 150 грама захар
      около 100 гр – грис – аз използвах гръцки
      1 с.л. нишесте – използвах царевично
1 с.л бяло брашно
30 гр. масло
6 яйца
1 настъргана кора от лимон или портокал
1-2 пак. ванилия

За сиропа -
400 гр. захар – около 2 ч.ч.
380 мл – вода
1 с.л. лимонов сок или портокалов
2-3 пръчици канела

Най-напред се приготвя сиропа, за да има време да се охлади добре.
След това пристъпваме към крема.
Яйцата се разбиват с миксер и към тях се прибавя 1 чаша прясно мляко. Добавят се гриса, нишестето и брашното. Трябва да се получи гладка каша. В останалото мляко се слага ванилията, захарта и маслото и се слага да ври на умерен огън. Разбърква се от време на време и когато захарта се стопи с тънка струя се изсипва яйчената смес. Бърка се непрекъснато до получаване на гъст крем.

В намаслената тавичка се нареждат 9 от корите, като всяка се намазва с масло. Разстила се равномерно изстиналия крем и се нареждат върху него останалите 5 кори, намазани по същия начин.
Последната кора пак се намазва с масло, очертават се парчета с леки разрези по корите, без да се стига до крема и се поставя в загрята фурна на 180 градуса. Пече се около 45 мин – до получаване на златист цвят. След като се извади от фурната, сладкишът се оставя за 5 мин. на хладно и още топъл се нарязва и се полива със студения сироп. Оставя се да изстине на стайна температура. Поръсва се с пудра захар.След това се слага в хладилника. Добре ще е да престои няколко часа за да поеме сиропа.
Да ви е сладко!!!
Ще се радвам ако имате време да посетите музикалния канал на Севдалина и Валентин Спасови -  https://www.youtube.com/channel/UCaCIS6R4QlOozo1u0Yp-DkA

4 коментара:

  1. Щом в един сладкиш има крем, аз съм първа на масата. Не съм го опитвала, но със сигурност е много вкусен.
    Севде, само, че ми поясни колко е прясното мляко? Не вярвам да е 5 л :))

    ОтговорИзтриване
  2. Сладкишът изглежда много вкусен! Обичам такъв тип десерти :)

    ОтговорИзтриване
  3. Изглежда апетитно ще го приготвя задължително, със сигурност ще ми допадне обожавам сладкиши с крем.Поздравления

    ОтговорИзтриване